Webshop beginnen

Zie je door de bomen het bos niet meer?

Hieronder vindt je de meest volledige, gouden guide voor het starten van je eigen webshop. Van productkeuze tot concurrentie en van belastingen tot promotie. Een webshop beginnen? Hier vindt je alle tips & informatie. 

Voor bijvoorbeeld een kledinglijn, parfum, huisgemaakte zeepjes of ander leuk artikel? Lees vooral verder, we geven wel 30+ tips & adviezen voor wanneer jij een webshop gaat beginnen.

website laten maken
Op deze pagina vindt je meer informatie over

Webshop

Administratie

Ondernemen

Social media

Producten

Promotie

Webwinkel

30+ tips & handvaten voor het beginnen van je webshop.

Hieronder vindt je 30+ tips, adviezen, handvaten & weetjes die je wellicht kunnen helpen als je gaat beginnen met je eigen webshop. Er komt wellicht erg veel informatie op je af, vandaar dat wij hier een mooie opsomming hebben gemaakt van belangrijke onderdelen. 

Reageer gerust, we zijn benieuwd wat je er van vindt! Heb je vragen over een onderwerp, of mist er iets in het rijtje? We horen het graag.

1. beginnen bij het begin.

Laten we beginnen met wat algemene maar belangrijke punten van aandacht. Wanneer je hebt besloten om een webshop te beginnen zal je vast al veel vragen hebben, en vaak komen daar in de praktijk meer vragen als antwoorden bij, zeker in het begin. Vandaar dat wij deze post hebben geschreven, hierin proberen we je zo goed mogelijk te sturen naar een vliegende start van je webshop. 

  •  1.1. Mag je zomaar een webwinkel beginnen?

In de huidige markt is een webshop bijna niet meer weg te denken uit het “online straatbeeld”. Bijna elk bedrijf heeft wel digitale webwinkel naast de fysieke, of is van plan daarmee te beginnen. Door de laagdrempeligheid van een webshop beginnen is dat ook logisch. Het werkt hetzelfde als met een bedrijf, je hebt er in principe geen specifieke diploma’s of andere certificaten voor nodig. Mocht je bijvoorbeeld met etenswaren of alcoholische dranken gaan werken, dan zijn daar echter wel bepaalde certificaten voor nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een HACCP certificaat om met etenswaren te mogen werken. 

  •  1.1. Is een webshop beginnen iets voor mij?

Dit is misschien nog wel het belangrijkste puntje van het hele artikel! Want een webshop beginnen lijkt op het eerste gezicht eenvoudig zat (online winkeltje, in & verkopen en gaan met die banaan), maar achter de schermen komt er écht wel wat bij kijken. Je moet bijvoorbeeld zorg dragen voor voorraad, bent (deels) verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product, leveringen en garantie. 

Ook het onderhoud van de webshop, producten en bijvoorbeeld de bijkomende administratieve werkzaamheden maken deel uit van het takenpakket. De voordelen zijn natuurlijk wel dat je geen fysieke winkel nodig hebt, en dat je producten kunt verkopen zonder fysiek aanwezig te zijn. Uiteindelijk is het een persoonlijke vraag die je enkel zelf kunt beantwoorden! Hoe ga je om met tegenslagen? Houd je voldoende drive? Hoe zorg je voor voldoende klandizie?

  • 1.3 Wat zijn de kosten om een webshop te laten maken?

In principe is dit een relatief breed begrip, je kunt het zo gek maken als je zelf wenst. De kosten van de webshop zelf zullen variëren van enkele tientjes per maand, tot vele (tien)duizenden euro’s als je een professionele webshop laat maken. Gemiddeld genomen zijn de eenmalige kosten voor een starters-webshop te vinden in de range van € 500 – € 1.500, afhankelijk van welke functionaliteiten je wenst. Daarnaast betaal je nog een klein bedrag per maand voor bijvoorbeeld je domeinnaam, hosting, service en onderhoud. Naast deze kosten krijg je bijvoorbeeld ook kosten voor je voorraad, marketing kosten en bijvoorbeeld verpakkingsmaterialen.

Je hebt een goed idee... Hoe zet je dit om in een succesvol bedrijf?

2. Het product.

Waarschijnlijk heb je een goed idee, product of heb je zelf iets moois ontwikkeld waarvan je denkt dat je het goed kunt verkopen. Je webshop succes valt of staat met het product! Houd uiteraard rekening met de kwaliteit van het product, en zorg dat je er voldoende kennis van hebt. Zo kan je tevens de beste service verlenen wanneer er vragen of complicaties zijn met het product.

Daarnaast is het natuurlijk slim om een product te kiezen wat niet iedereen al verkoopt, een mooi niche product dus. Zo zorg je er direct voor dat je minder concurrentie hebt en is je product makkelijker te vinden. Ook je webshop wordt wellicht sneller gevonden als je een product verkoopt in een productgroep of genre waarin minder concurrentie is. Vaak merk je dat mensen die op zoek gaan naar een specifiek product sneller overgaan tot de daadwerkelijke koop. 

Neem bijvoorbeeld een stofzuiger. Deze kan je kopen bij tal van fysieke & online winkels, de concurrentie is hoog en mensen browsen vaak eerst om te oriënteren op prijs, kwaliteit, service, levertijden en dergelijke. Vergelijk dit eens met bijvoorbeeld handgeschilderd Spaans aardewerk servies. Weinig concurrentie en dit is echt een artikel waar iemand specifiek op zoekt. Als jij vervolgens een mooie webshop hebt, goede service en het totaalplaatje klopt verkoop je gegarandeerd! 

3. De naam.

Een bedrijfsnaam, had je daar al over nagedacht? Vaak wordt er gekozen voor een webshop met de naam van de persoon, een zelf verzonnen naam of bijvoorbeeld een naam met het artikel of de artikelgroep erin verwerkt. De keuze hierin zul je zelf moeten maken. Een groot voordeel van bijvoorbeeld een zelfverzonnen naam, is dat je deze echt uit kunt bouwen tot “merk”, denk aan Apple, Adidas of Lays. Waarschijnlijk ben je daar nu nog niet mee bezig, maar als je een mooi product hebt in een mooie niche, kan dat balletje best snel gaan rollen! Vaak zijn de domeinnamen met een zelfbedachte naam ook nog beschikbaar in verschillende variaties. 

Je artikelen verwerken in de domeinnaam heeft ook zo z’n voordelen. Zo kan je bijvoorbeeld ook scoren op Google als mensen zoeken op je artikel! Bijvoorbeeld, “www.webshoplatenmaken.nl”, zal ook getoond worden in de zoekresultaten als met zoek op webshop laten maken. 

4. Je doelgroep.

Zeer belangrijk bij het beginnen van je webwinkel is natuurlijk je doelgroep. Wat voor type klanten verwacht je? Je product en je doelgroep zijn sterk met elkaar verbonden. Ga bij het bepalen van je doelgroep altijd op zoek naar de volgende punten:

  • Durf te specificeren. Wees niet bang dat je doelgroep “te klein” wordt!
  • Maak een klanten analyse (algemene kenmerken | behoeften | trouwe klanten) 
  • Beantwoord als “klant” bijvoorbeeld eens de volgende vragen:
        • Hoe bekend is je product?
        • Wat is je huidige marktaandeel?
        • Hoe staat je doelgroep tegenover je product?
        • Welke factoren bepalen conversie?
        • Welke aspecten van je product bepalen uiteindelijk de aankoop?
  • Marktonderzoek & strategie | maak een plan !
  • Houd bij al je beslissingen het plan aan!

5. De webshop beginnen.

webshop beginnen - cvk-design.nl - website laten maken
Webshop beginnen - zelf maken of laten doen?

Natuurlijk had je hier al over nagedacht, hoe ga je de webwinkel zelf starten, laten maken & onderhouden? Daar zijn natuurlijk ook tal van uiteenlopende mogelijkheden voor. Je kunt zelf een webshop of webwinkel maken via sites als Wix of Shopify, maar je kunt ook een webshop laten maken via bijvoorbeeld WordPress in combinatie met Woocommerce of een soortgelijk programma. Dergelijke webshops vragen wel enige kennis om op te starten en zeker als je een professionele webwinkel wenst aardig wat tijd & aandacht. 

Vaak kiezen (startende) ondernemers er dan ook voor om een webshop te laten maken en onderhouden. Zo weet je zeker dat alles goed geregeld is, je website veilig is en bijvoorbeeld je bestanden veilig zijn “geback-upt” mocht er onverhoopt iets misgaan.  

De laatste jaren zijn de SaaS-oplossingen (software as a service) voor websites echter als paddestoelen uit de grond geschoten en genieten deze vaak de voorkeur voor het ontwerpen van een snelle functionele webshop. Voor een x-bedrag per maand (variërend van één tientje tot enkele per maand) heb je dan een volledig pakket om je webshop middels een vaak “drag-and-drop” principe eenvoudig op te bouwen. Daarnaast zitten zaken als back-ups & beveiliging meestal inbegrepen bij het pakket. 

Je kunt je natuurlijk voorstellen dat je met een professionele maatwerk webshop (veel) meer functionaliteiten krijgt en maatwerk aanpassingen kunt laten doen. Ook zijn de mogelijkheden op zoekmachine optimalisatie vaak uitgebreider met een maatwerk pakket én een professional die je webshop ontwikkelt. 

In het kort, voor een webshop beginnen zijn er dus diverse mogelijkheden. Bekijk zelf de mogelijkheden en bepaal je voorkeuren voor een SaaS webshop voor een maandelijks tarief of het laten maken van een webshop in bijvoorbeeld WordPress. 

6. De webshop zelf.

Het laten bouwen van een webshop (of hier zelf mee aan de slag gaan!) is een belangrijk, misschien wel hét belangrijkste onderdeel van je onderneming. Op dit vlak bepaal je hoe je als bedrijf overkomt op de potentiële klant en laat je vaak gelijk je eerste indruk achter. Het belangrijkste onderdeel is natuurlijk de presentatie van je webshop! 

Bij een webshop beginnen te bouwen zorg je er dan ook voor dat de gebruiksvriendelijkheid en uitstraling goed zichtbaar zijn en dat je webshop vertrouwen wekt bij de klant. Plaats bijvoorbeeld een kopje met “over ons” met een foto erbij, dan weet de potentiële koper gelijk dat het niet om een nep-shop gaat! Verwerk je huisstijl in de webshop, houd hierbij ook rekening met het lettertype, kleuren, typografie, “feeling”, logo, visuals en bijvoorbeeld ook spreektaal. 

Het moet bij het online shoppen vooral makkelijk zijn, vertrouwd en aantrekkelijk. Zorg dus voor een gebruiksvriendelijke webshop! Niet teveel overbodige informatie toevoegen, duidelijke teksten en een duidelijke navigatie zorgen al voor een fijne beleving voor de klant. Daarnaast zijn product afbeeldingen erg belangrijk. Als consument wil je het liefste iets zien voordat je het koopt, dat geldt ook voor een online product! Zorg voor duidelijke foto’s, indien mogelijk zelfs professionele productfoto’s. Wellicht ken je iemand die voor een mooie prijs een fotoshoot maakt van je producten? Het is een investering, maar deze zal zich zeker terugbetalen!

Naast de gebruiksvriendelijkheid en uitstraling is de tekstuele invulling natuurlijk van groot belang. Ten eerste is het belangrijk dat de klant duidelijkheid krijgt over de beschikbare informatie in de webshop. Bij wie gaat hij een product kopen? Welke voorwaarden worden er gehanteerd? Kan hij het product makkelijk retouren? Dat zijn zomaar een aantal vragen die makkelijk beantwoord moeten worden in de teksten. 

Daarnaast is de tekst natuurlijk een belangrijk onderdeel van je SEO, de zoekmachine optimalisatie van je webshop. Bij een webshop beginnen dien je bovenstaande zaken goed aan te pakken, wil je online succesvol zijn. Je kan bijvoorbeeld overwegen om een professionele tekstschrijver in te huren. Uiteraard zijn ook hier kosten aan verbonden, maar dit zal de professionaliteit zeker ten goede komen. 

7. Officieel een bedrijf!

Dan is het moment daar, je laat je bedrijf officieel maken bij de Kamer van Koophandel! Je kan bij de KVK tevens terecht voor adviezen, tips voor bijvoorbeeld boekhouding, veelgestelde vragen of het laten uitdraaien van een kopie van je inschrijving in het handelsregister. Een inschrijving is zo geregeld, je kunt bij een kantoor in de buurt een afspraak maken om het in orde te maken. Vraag gelijk je BTW-nummer aan, dan is dat ook maar weer geregeld. 

8. Inkopen & producten.

Je webshop is inmiddels in productie (of je bent hier zelf mee bezig) en je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Het product is bekend en de doelgroep is bepaald, nu op zoek naar de beste leverancier voor je producten!

En precies dát kan nog best een uitdaging zijn. Veel leveranciers of groothandels werken liever (of uitsluitend) samen met gerenommeerde bedrijven en verkopen bijvoorbeeld enkel aan grote(re) winkel(ketens). Aan jou dus de schone taak om op zoek te gaan naar kwalitatief goede, betaalbare groothandels of leveranciers. Denk bij het zoeken niet enkel aan de prijs en het product, maar kijk ook goed naar leveringsvoorwaarden, retour mogelijkheden, de service en bijvoorbeeld of het bedrijf goed bereikbaar is. 

Een populaire keuze tegenwoordig is het zogenoemde “dropshipping”. Hierbij verkoop je vanuit jouw eigen webshop de producten van een groothandel of leverancier. Wanneer een klant bij jou iets besteld, bestel jij dit weer bij de groothandel, deze stuurt vervolgens het product naar de klant. 

Met jouw webwinkel verdien je dan de marge tussen de inkoop bij de groothandel en de verkoop aan de klant, minus een aantal kosten. Er wordt vaak gedacht om producten te kopen uit landen waar deze goedkoop worden geproduceerd, zoals kleding in bijvoorbeeld China. 

Echter zijn daar, zoals eerder genoemd, ook een aantal overwegingen van te maken. Alleen de taal barrière en shipping kunnen al een aardige uitdaging vormen. Een goede leverancier beoordeel je op tal van facetten, zoals je ook als goede webshop-eigenaar beoordeelt zult worden. Denk hier goed over na alvorens je keuze te maken!

macarons, pastry, dessert

9. Marketing.

9.1. Online marketing.

Natuurlijk wil je dat je nadat je je webshop bent begonnen, deze ook goed gevonden wordt. Daar kan je op veel verschillende manieren voor zorgen, zowel online als offline. In de eerste instantie kan je natuurlijk een marketing bureau inhuren om een volledig plan te maken en te zorgen voor online marketing activiteiten, echter zijn ook daar weer kosten aan verbonden! Met een beetje creatieve input kan je zelf ook je webshop goed online kenbaar maken. Heb je er bijvoorbeeld wel eens aan gedacht om “reclame te ruilen”  met iemand met een website of webshop in een soortgelijke branche? En wat dacht je van groepen op social media kanalen om je berichten in te “adverteren”?

9.2 Offline marketing.

Natuurlijk kan je ook de klassieke marketing kanalen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een artikel in de lokale krant of huis-aan-huis blad
  • Flyeren bij bedrijven of particulieren 
  • Meedoen aan beurzen of markten
  • Give-aways & goodiebags uitdelen
  • Prijsvragen doen het ook altijd goed
Zorg er bij offline marketing wel voor dat je kunt inschatten in hoeverre je “campagne” ook iets oplevert. Als je bijvoorbeeld flyers uitdeelt, gebruik dan een kortingscode of landingspagina voor je website die je vermeld op de flyer. Zo kun je met Analytics het verkeer meten naar die specifieke pagina en zie je dus (ongeveer) hoeveel traffic er komt uit je campagne. Ludieke campagnes trekken vaak veel aandacht, probeer dus “out-of-the-box” te denken!
 
webwinkel beginnen, webshop beginnen, online marketing, offline marketing, red bull flying

10. Aanbiedingen.

Aanbiedingen & acties, wij zijn er gek op! De gemiddelde consument is altijd wel te triggeren voor een mooie aanbieding, korting, speciaal tarief of gratis give-away bij een bepaalde aankoop. Speel daar dus ook op in! Ook kan je een aanbieding koppelen aan bijvoorbeeld een inschrijving voor je nieuwsbrief of een follow op een (of meerdere) van je social media kanalen. Zo geef je iets weg, maar krijg je er ook gelijk iets belangrijks voor terug. Voor de klanten vaak een kleine moeite en voor jou als starter een welkome bijdrage! 

Ook kan je bijvoorbeeld denken aan een loting. Onder alle nieuwsbrief inschrijvingen maandelijks een cadeaubon verloten of een gratis item, zo bouw je gestaag een mooi klantenbestand op tegen een relatief kleine prijs.

11. Service = key.

Er zijn tegenwoordig veel webshops, websites en online aanbieders. Voor bijna elk product kan je online terecht bij talloze verkopers, dus zorg ervoor dat je jezelf onderscheid van de rest! Een belangrijke pijler is altijd service. Persoonlijke service wordt gewaardeerd, dus schrijf een leuk kaartje voor een nieuwe klant, of vraag na een bepaalde periode eens hoe het product bevallen is. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen, dat geld ook zeker voor jouw als je je webshop beginnen gaat. 

Bovenstaande kan er bijvoorbeeld ook aan bijdragen dat klanten eerder geneigd zijn om een positieve review te schrijven, en laat deze nu zo waardevol zijn voor jou als kersverse webshop eigenaar! Positieve feedback en reviews van echte klanten worden zeer gewaardeerd, veel klanten oriënteren bij het online shoppen voornamelijk op reviews alvorens een aankoop te doen. 

12. Goed gevonden.

Natuurlijk is het belangrijk dat je online goed gevonden wordt! Naast je online & offline marketing zijn er nog een aantal zaken waar je rekening mee dient te houden anno 2021. Om maar te beginnen met SEO, de zoekmachine optimalisatie – letterlijk “Search Engine Optimalization”. Hiermee wordt bedoeld dat jij, of je website bouwer of SEO specialisatie bedrijf, aan de slag gaat om ervoor te zorgen dat jouw website gaat scoren in Google! Dit is echt een vak apart, zelf kom je hier in de praktijk als webshop eigenaar niet echt aan toe, als je al weet hoe je te werk moet gaan. 

De basis leggen kun je echter wel. De teksten op je website zijn al een onderdeel van een zoekmachine geoptimaliseerde website, ook de afbeeldingen een correcte naam geven valt hieronder. Bedenk van te voren welke “keywoorden”, dus zoekopdrachten, je klanten gaan gebruiken om jouw product of webshop te vinden. Verwerk deze in je producten, teksten op je website, afbeeldingen en social media kanalen. 

Daarnaast kun je kijken naar de mogelijkheden tot Linkbuilding. Hiermee wordt bedoeld dat je links ruilt met ondernemers, vrienden of bekenden met een website of webshop. Houd er wel rekening mee dat de link relevantie ook worden gezien door Google. Een link van jouw webshop in Alpaca sjaals op een website van een tegelzetter voegt voor beide partijen weinig toe.

 

13. Actief verkopen.

Als je eenmaal aan de slag gaat met je webshop beginnen zal je veel onderwerpen tegenkomen waar je in de praktijk niet meer aan toekomt of de kennis niet voor hebt. Ons advies is echter, blijf altijd actief verkopen! Voeg je in discussies op social media, zorg dat je webshop up-2-date blijft met producten & mooie afbeeldingen, en ga bijvoorbeeld naar beurzen of netwerkborrels. 

14. Geld verdienen.

Natuurlijk moet er geld verdiend worden. Ook al is het niet (in de eerste instantie) om winst te maken, met je webshop beginnen zul je toch een aantal kosten maken en die moeten op zijn minst terug verdiend worden! Daarom is het belangrijk om een betrouwbare partner te hebben die de betalingen van klanten aan jou als webshop eigenaar verzorgd. Vaak wordt er bijvoorbeeld gekozen voor Mollie, deze regelt de betalingen als tussenpersoon en brengt daarvoor een klein bedrag per transactie in rekening. Daarvoor kun je wel talloze betalingsmogelijkheden toevoegen aan je webshop, van iDeal tot creditcard, afterpay & rembours. 

webshop beginnen, wolf of wallstreet, website laten maken,

15. Netwerken.

Een belangrijk, vaak onderschat onderdeel van een goede webshop beginnen is je eigen netwerk! Vaak zonder dat je het weet ken je veel mensen die je een zetje in de goede richting kunnen geven met betrekking tot het starten van je webwinkel. Of het nu gaat om actieve reclame voor je shop, of regelmatig je website even bezoeken, tot het delen van posts op social media of helpen bij tekstuele controle; je eigen netwerk is meer waar dan je denkt!

16. Sociale media.

Natuurlijk heb je al een account op Facebook & Instagram! (<- volg je ons gelijk?!)  Daar kan je tegenwoordig ook gebruik maken van “shopping”, daarover kan je hier iets meer informatie vinden. Daarnaast is het belangrijk om verder te kijken dan de twee bekende social media kanalen en je te richten op een brede sociale aanwezigheid. Zoals je eerder kon lezen, is het namelijk belangrijk dat je website & bedrijfsnaam veel onder de aandacht komen en dat je online goed gevonden wordt! Kijk dus eens naar mogelijkheden op bijvoorbeeld LinkedIn, Twitter, Youtube, Pinterest of Blogger!

17. Recensies.

Tegenwoordig bepalen mensen de uiteindelijke keuze van het product of service ook vaak op basis van reviews van eerdere afnemers. Dat is ook gelijk de reden dat er talloze websites te vinden zijn waarmee je onafhankelijke reviews kunt verzamelen, simpelweg omdat deze steeds waardevoller worden. Probeer klanten uit te nodigen om een review te plaatsen na afloop van de koop door bijvoorbeeld iets te verloten onder alle recensies, of door een kortingsbon uit te delen na het plaatsen van een (5-sterren) review. Zo zorg je ervoor dat je betrouwbaar overkomt bij potentiële klanten en kunnen ze gelijk lezen over ervaringen van klanten die hun voorgingen. 

Bij je webshop beginnen horen recensies, zowel positieve als negatieve. Probeer ook met minder positieve recensies goed om te gaan door hier op te reageren en een oplossing voor de verzinnen, Service = key! 

18. Andere verkoop kanalen

Tegenwoordig heb je naast je eigen webshop ook de mogelijkheid om andere verkoop kanalen in te schakelen. Bol.com is bijvoorbeeld de laatste jaren toegankelijk(er) geworden om als kleine ondernemer jezelf een mooie extra verkoop kans te geven. Via deze weg bereik je een (veel) groter publiek, en dit kan zeker in het begin een aangename boost geven aan je sales. Daarnaast zorgt dit er ook voor dat je bedrijfsnaam bij een wellicht groter publiek bekend wordt of het traffic naar je website & social media vergroot. 

19. Analyse

Via Google Analytics kun je letterlijk elke stap van de klant traceren. Hiermee kun je dus goed in kaart brengen welke onderdelen van je website sterker zijn en waar klanten vaak afvallen. Verlaten ze hun reeds gevulde winkelmandje relatief vaak? Dan kan je bijvoorbeeld eens kijken naar betalingsmogelijkheden, levertijden of leveringsvoorwaarden. Kijk ook gerust bij je concurrentie hoe zij het aanpakken, als je je webshop beginnen gaat zul je nog veel kunnen leren van ze! 

Daarnaast is de Google Search Console (gsc) ook een veelgebruikte tool. Via deze weg kun je onder andere het verkeer zien naar je website (via Google) en hoe vaak bepaalde pagina’s worden weergegeven in de zoekresultaten. Ook zie je of je website mobiel-vriendelijk is, welke zoekwoorden er gebruikt worden en welke pagina’s op welke rank staan in Google.

Daarnaast is er nog Google Mijn Bedrijf. Belangrijk hier als je je webshop beginnen gaat is om te zorgen dat de informatie correct en up-to-date is. Van adres tot telefoonnummer, openingstijden en short-links naar je winkel; je Google informatie kan je hier instellen. Ook afbeeldingen die worden weergegeven bij je bedrijf in Google kun je hier instellen.

 

20. Belasting.

Een belangrijk onderdeel waarmee je rekening dient te houden bij het managen van je webshop! Als webwinkel eigenaar ben je ook gelijk een ondernemer (tenzij je hobbymatig een webshop beginnen wilt) en dien je dus ook belasting te betalen. Veel ondernemers kiezen ervoor om bijvoorbeeld via een online administratie tool de meeste administratie zelf bij te houden en een deel uit handen te geven aan een erkende boekhouder of administratiekantoor (denk hierbij aan je aangifte inkomstenbelasting, kwartaal aangiftes, jaarrekening op laten maken). 

Uiteraard is het ook mogelijk om de volledige administratie uit handen te geven. Lees je van te voren goed in over wat er komt kijken bij het voeren van een gedegen administratie, dan kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. 

webshop beginnen, webwinkel beginnen, website laten maken, webshop laten maken,

Tot slot.

Bovenstaand de 20 punten waarvan wij denken & hopen dat deze goed bijdragen als je gaat beginnen aan je webshop. Tot slot geven wij jullie nog 10 handige tips mee om af te sluiten:

21. Denk aan een webwinkel keurmerk.
22. Zoek en betrouwbare verzend partij.
23. Je kan niet álles zelf doen.
24. Denk goed na over je aanbod artikelen.
25. Online zichtbaarheid is belangrijk.
26. Houd de cijfertjes in de gaten.
27. Denk op de lange termijn.
28. Gebruik je complete netwerk.
29. Houd er vooral veel plezier in.
30. Klant is koning & service is key!

Iets vergeten?

Zijn wij iets belangrijks vergeten? Heb je vragen waarop je het antwoord niet kunt vinden in het bovenstaande overzicht, of wil je gewoon even reageren?! Doe dat vooral! Wij zijn ook zeer benieuwd naar jullie webshops, plaats gerust een linkje onder dit bericht, dan kijken we gelijk even wat jullie er van gemaakt hebben. Ben je ook gelijk goed bezig met je link building ;). 

Over ons.

Cvk-Design.

Bij ons kun je terecht voor het ontwerp van je logo of visitekaartje, website of webshop, of bijvoorbeeld een maatwerk design. Browse eens door onze website of eerdere projecten en doe inspiratie op voordat je je webshop beginnen gaat. Heb je hulp nodig, tips of adviezen? We helpen je graag. 

0
Projecten
0
Klanten
0
Sinds

6 reacties op “Een webshop beginnen, Sterk & zeker met de gouden guide!”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *